Marketing strategy of Rock Radio

Thesis title: Marketingová strategie Rock Rádia
Author: Hetešová, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vít, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je kritické zhodnocení marketingové strategie Rock Rádia, posouzení její úspěšnosti v současnosti a navržení jistých změn pro budoucí činnost rozhlasové rodiny Rock Rádií v oblasti marketingu. V první části práce jsou definovány základní marketingové a rozhlasové termíny pro lepší porozumění praktické části, ve které je posuzována adekvátnost a úspěšnost marketingových aktivit Rock Rádia.
Keywords: SWOT analýza; rozhlasové vysílání; marketingová komunikace; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of Rock Radio
Author: Hetešová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vít, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is a critical evaluation of the marketing strategy of Rock Radio, an assessment of its present success, and a proposal for future marketing changes in the family of Rock Radio stations. In the first part of this thesis, basic marketing and radio concepts are defined to facilitate understanding of the practical part of the thesis, which evaluates the adequacy and the success of Rock Radio marketing activities.
Keywords: SWOT analysis; radio broadcasting; marketing communication; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 12. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42791/podrobnosti

Files for download

    Last update: