Corporate Social Responsibility of a particular company

Thesis title: Společenská odpovědnost vybrané firmy
Author: Marič, Irma
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem. V teoretické části je definován pojem Corporate Social Responsibility (CSR) a je zde nastíněn historický vývoj této strategické koncepce. Dále práce obsahuje objasnění nejdůležitějších teoretických konceptů souvisejících s tématem (Tripple Bottom Line, Carrollova pyramida, Stakeholderská teorie a další). Druhá část je věnována procesu implementace CSR do podnikové praxe a výhodám a nevýhodám, které tento koncept přináší. Následuje výčet národních a mezinárodních iniciativ, organizací a certifikátů souvisejících s problematikou CSR a usnadňujících začlenění společensky odpovědných principů do řízení firmy. V poslední části je na praktickém příkladu Plzeňského Prazdroje představena konkrétní CSR strategie společnosti, kterou následuje zamyšlení nad tím, zda má společenská odpovědnost firmy hlubší filantropický význam či zda se jedná o pouhou zástěrku dobře cílené marketingové strategie.
Keywords: Společenská odpovědnost firem; Tripple Bottom Line; Stakeholderská teorie; Plzeňský Prazdroj; CSR
Thesis title: Corporate Social Responsibility of a particular company
Author: Marič, Irma
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis deals with corporate social responsibility. The first part is dedicated to the definition of the term Corporate Social Responsibility (CSR) and to historical development of the whole strategy. It also includes explanation of the main theoretical concepts related to the topic (Tripple Bottom Line, Carroll's Pyramid, Stakeholder Theory, etc.) Following part deals with the implementation of CSR into practice and with advantages and disadvantages of the whole concept. Next chapter is focused on national and international organizations, initiatives and certificates that help companies to put the strategy of CSR in place. The practical part of the thesis deals with corporate social responsibility of Pilsner Urquell, one of the world's best known Czech breweries. Emphasis is put on the matter of CSR seen as philantrophic activity in comparison with CSR seen as a part of marketing and PR strategy.
Keywords: Tripple Bottom Line; Corporate Social Responsibility; Pilsner Urquell; Stakeholder Theory; CSR

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37651/podrobnosti

Files for download

    Last update: