Analysis of loyalty program in drugstores

Thesis title: Analýza vernostného programu v drogériách
Author: Mydlová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca je zameraná na vernostné programy v drogériách. Cieľom bakalárskej práce je skúmanie a porovnanie dvoch vernostných programov drogérií. Teoretická časť je zameraná na vzťah medzi firmou a zákazníkom, založený predovšetkým na vytváraní hodnoty pre zákazníka sprevádzané spokojnosťou a vernosťou. Druhá a tretia kapitola definuje vernostné programy a marketingový výskum. Praktická časť obsahuje analýzu a porovnanie vernostných programov drogérie dm a Teta na základe vlastného dotazníkového šetrenia. Záver práce patrí overeniu výskumných cieľov a celkovému zhrnutiu.
Keywords: net promoter score; marketingový výskum; spokojnosť; lojalita; vernostný program
Thesis title: Analýza věrnostního programu v drogeriích
Author: Mydlová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na věrnostní programy v drogeriích. Cílem bakalářské práce je zkoumání a porovnání věrnostních programů dvou drogerií. Teoretická část je zaměřena na vztah mezi firmou a zákazníkem, který je založen především na vytváření hodnoty pro zákazníka a doprovázen spokojeností a věrností. Druhá a třetí kapitola definuje věrnostní programy a marketingový výzkum. Praktická část obsahuje analýzu a porovnání věrnostních programů drogerie dm a Teta na základě vlastního dotazníkového šetření. Závěr práce patří ověření výzkumných cílů a celkovému shrnutí.
Keywords: věrnostní program; net promoter score; marketingový výzkum; loajalita; spokojenost
Thesis title: Analysis of loyalty program in drugstores
Author: Mydlová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on loyalty programs in drugstores. The aim of this study is to analyze and compare two loyalty programs in drugstores. The theoretical part focuses on the relationship between company and customer mainly based on creation of customer value accompanied by satisfaction and loyalty. The second and third chapter defines loyalty programs and marketing research. The practical part includes the analysis and comparison of loyalty programs in dm and Teta drugstores which is based on questionnaire survey. The conclusion includes research objectives and overall summary.
Keywords: loyalty program; net promoter score; marketing research; satisfaction; loyalty

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44512/podrobnosti

Files for download

    Last update: