Analysis of the preference of local brand in the global market with Czech consumers - a case study on the brand pietro filipi

Thesis title: Analýza preference lokálních brandů na globálním trhu českými spotřebiteli - případová studie na značce pietro filipi
Author: Šantrůčková, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
V první části své práce jsem se zabývala otázkou, jaké jsou preference spotřebitele a do jaké míry se nechá ovlivnit značkou. Tuto část jsem pojala globálně, jak to celkově vypadá ve světě. Má druhá část patří tématu českého spotřebitele. Cílem práce je zjistit do jaké míry ovlivní české spotřebitele vědomí české značky. Praktická část mé bakalářské práce je věnována značce pietro filipi. Tato část se pohybuje na hraně dvou prvních částí, neboť se jedná o ryze českou značku, ale často je považována za italskou. Třetí otázka mě zaujala díky tomu, že ne každý český spotřebitel ví, že se jedna o českou značku s italským jménem. Tuto svoji domněnku bych chtěla podložit veřejným průzkumem.
Keywords: pietro filipi; značka; spotřebitel
Thesis title: Analysis of the preference of local brand in the global market with Czech consumers - a case study on the brand pietro filipi
Author: Šantrůčková, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part of my thesis addresses the issue of consumer preference and the degree to which it may be influenced by brand names. I researched this question from the global perspective, i.e. the way thing work worldwide. The second part focuses on the Czech consumer. The aim of the thesis is to determine the level to which Czech consumers are affected by awareness of Czech brands. The practical part of my bachelor's thesis looks at the brand pietro filipi. This part actually covers an area that is at the threshold of both of the first sections, as, although this is a purely Czech brand, it is often believed to be Italian. This third question particularly captured my attention because not every Czech consumer knows that this is a Czech brand with an Italian name. I would like to support my theory by means of a public survey.
Keywords: pietro filipi; brand; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 3. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 9. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42487/podrobnosti

Files for download

    Last update: