Consumer decision-making process on sporting goods market

Thesis title: Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu sezónního sportovního zboží
Author: Truksová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na analýzu kupního rozhodovacího procesu na trhu sezónního sportovního zboží se zaměřením na cyklistiku a lyžování. V rámci této práce jsem spojila dlouholetý zájem o oblast sportovního vybavení se znalostmi nabytými během studia na vysoké škole, propojila je a využila v praxi. Úvodní část práce se věnuje teorii kupního rozhodovacího procesu, segmentaci trhu a výzkumu kupního rozhodování. Stěžejní část práce se zabývá vlastním výzkumem s cílem získat podrobnější přehled o tom, jak se spotřebitelé při výběru nového kola či lyží chovají a na základě čeho se rozhodují. Jaké byly jejich preference a co jejich volbu ovlivnilo. Poté také zformulovat typické kupní rozhodování cyklisty a lyžaře, vzájemně jejich rozhodovací procesy porovnat a zdůvodnit shody a rozdíly mezi jejich chováním. Na závěr vyvodit doporučení pro prodejce.
Keywords: sportovní potřeby; kupní chování; spotřebitel
Thesis title: Consumer decision-making process on sporting goods market
Author: Truksová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis is focused on the analysis of consumer behaviour on the sporting goods market, especially cycling and skiing products. I connected and used in practice my long-lasting interest and experience in both those sports with my knowledge of consumer behaviour gained during my university of economics study. In the beginning of the thesis, there is described theory of consumer decision-making and market segmentation. The core part of the thesis is dedicated to analysis of research. Its goals are to gain complete overview about consumer behaviour on sporting goods market and about consumer preferences, to phrase typical consumer behaviour of cyclists and skiers, to compare their behaviour, find their common and different parts and deduce an appropriate recommendation for retailers.
Keywords: sporting goods; consumer behavior; consumer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2012
Date of submission: 1. 2. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39717/podrobnosti

Files for download

    Last update: