Marketing Analysis of a chosen Company

Thesis title: Marketingová analýza vybrané společnosti
Author: Slabá, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce je Marketingová analýza vybrané společnosti. Práci jsem rozdělila na dvě části- teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je popsat prostředí firmy, a to PEST analýzou a Porterovým modelem pěti sil, SWOT analýzu a charakteristiku B2B trhů. V praktické části se budu zabývat popisem společnosti, dále pak praktickému využití zmíněných analýz. V závěru práce bych ráda navrhla možná zlepšení pro danou společnost.
Keywords: situační analýza; konkurence; PEST analýza
Thesis title: Marketing Analysis of a chosen Company
Author: Slabá, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my thesis is the Marketing analysis of the selected company. The work is divided into two parts- the theoretical and the practical. Aim of theoretical part is to describe the environment of the company, and this PEST analysis and Porter's five forces model, SWOT analysis and characterization of B2B markets. In the practical part I will deal with the description of the company, then the practical use of the mentioned analyzes. In conclusion, I would like to propose possible improvements to the company.
Keywords: situation analysis; competition; PEST analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 3. 2013
Date of submission: 20. 4. 2014
Date of defense: 9. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42492/podrobnosti

Files for download

    Last update: