The Influence of Corporate Social Responsibility on Consumer Behaviour

Thesis title: Vplyv spoločenskej zodpovednosti firiem na chovanie spotrebiteľa
Author: Iľková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Konceptu spoločenskej zodpovednosti firiem sa venuje veľa literatúry, avšak jej dopad na zákazníkov sa v tejto literatúre opomína. Táto diplomová práca má za cieľ na základe odbornej literatúry, zahraničných empirických výskumov a vlastného výskumu zhodnotiť vplyv CSR na nákupné chovanie spotrebiteľov, a to cez povedomie o pojme spoločenská zodpovednosť firiem, jej konkrétnych aktivitách a vnímanie a hodnotenie týchto aktivít zákazníkmi. Popisuje takisto faktory, ktoré vplývajú na zahrnutie spoločenskej zodpovednosti medzi kritériá pri nakupovaní. Pokúsi sa tak odpovedať na otázku, či je CSR braná spotrebiteľmi do úvahy pri ich nákupnom rozhodovaní.
Keywords: nákupné rozhodovanie; nákupné chovanie; zákazník; spotrebiteľ; CSR; spoločenská zodpovednosť firiem
Thesis title: Vliv společenské odpovědnosti firem na chování spotřebitele
Author: Iľková, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Konceptu společenské odpovědnosti firem je věnováno hodně literatury, avšak jeho dopad na zákazníky je v této literatuře opomíjený. Tato diplomová práce si klade za cíl na základě odborné literatury, zahraničních empirických výzkumů a vlastního výzkumu zhodnotit vliv CSR na nákupní chování spotřebitelů, a to přes povědomí o pojmu společenská odpovědnost firem, jejích konkrétních aktivitách a vnímání a hodnocení těchto aktivit zákazníky. Popisuje rovněž faktory, které mají vliv na její zahrnování mezi kritéria při nakupování. Pokusí se tak odpovědět na otázku jestli je CSR braná spotřebiteli do úvahy při jejich nákupním rozhodování.
Keywords: nákupní rozhodování; nákupní chování; zákazník; spotřebitel; CSR; společenská odpovědnost firem
Thesis title: The Influence of Corporate Social Responsibility on Consumer Behaviour
Author: Iľková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
There has been a lot of literature written about the concept of corporate social responsibiilty (CSR). However, not enough attention is paid to the impact of this concept on consumer behavior. Based on reference literature, empirical research, and the author's own research, this thesis examines and analyzes the influence of CSR on consumer buying behavior through awareness, perception and evaluation. It is also focused on the factors that influence the incorporation of CSR into the buying criteria. This thesis attempts to answer the question, whether the CSR is taken into consideration by buying decision making, or not.
Keywords: buying behavior; customer; consumer; CSR; buying decision making; Corporate Social Responsibility

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2012
Date of submission: 1. 12. 2013
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38617/podrobnosti

Files for download

    Last update: