Analysis of communication strategy of TOP 09 in election campaign in 2013

Thesis title: Analýza komunikační strategie TOP 09 v předvolební kampani 2013
Author: Vávrová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá předvolební kampaní a komunikační strategií politické strany TOP 09 ve volbách v roce 2013. Cílem této práce je analyzovat komunikační strategii politické strany TOP 09 v předvolební kampani, analyzovat jednotlivé nástroje komunikace a zhodnotit kvalitu jejich provedení. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž první teoretická část má za cíl vymezit politický marketing a jeho jednotlivé koncepty a modely, a následně volební kampaně a strategie. V analytické části práce bude provedena strategická analýza strany TOP 09 a následně její komunikační strategie. Přínos práce tkví v komplexním zhodnocení komunikační strategie politické strany TOP 09 a v návrzích na její zefektivnění.
Keywords: komunikační strategie; Předvolební kampaň; TOP 09
Thesis title: Analysis of communication strategy of TOP 09 in election campaign in 2013
Author: Vávrová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis focuses on election campaign and communication strategy of political party TOP 09 in elections in 2013. The goal of this thesis is to analyze communication strategy of political party TOP 09 in election campaign, to analyze individual tools of communication and to evaluate the quality of their implementation. The thesis is divided into two parts. First theoretical part aims to define political marketing and his individual concepts and models, and then election campaigns and strategies. In analytical part of thesis it will be accomplished the strategic analysis of party TOP 09 and then analysis of communication strategy. Evaluation of communication strategy of political party TOP 09 and proposals to streamline is the important part of this thesis.
Keywords: TOP 09; Election campaign; communication strategy

Information about study

Study programme: Politologie/Politologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44028/podrobnosti

Files for download

    Last update: