Factors influencing the choice of e-shop in the shopping process

Thesis title: Faktory ovlivňující výběr e-shopu při realizaci nákupu
Author: Lovas, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
První kapitola práce se zabývá základními vlastnostmi internetu, dále klady a zápory internetového nakupování a sběru dat. Ve druhé kapitole je popsán rozhodovací proces spotřebitele spolu s možnostmi komunikace s ním a rozdíly mezi zákazníky kamenných a internetových obchodů. Ve třetí kapitole jsou uvedeny použité metody výzkumu a vyhodnocení výsledků. Čtvrtá kapitola popisuje vybrané vyhledávací portály, které zákazníkům pomáhají s výběrem obchodu. Poslední kapitola je věnována výsledkům kvantitativního a kvalitativního výzkumu spolu s doporučením prvků, které by měl internetový obchod obsahovat.
Keywords: Dotazníkové šetření; Rozhodování spotřebitele; B2C; Internetové nákupování; Chí kvadrát test nezávislosti; Hloubkový rozhovor; E-commerce
Thesis title: Factors influencing the choice of e-shop in the shopping process
Author: Lovas, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
The first chapter covers the basics of the Internet as well as the strenghts and weaknesses of online shopping and data collection. The second chapter describes the decision-making process of the consumer along with possibilities of communications with customers and the differences between the bricks-and-mortar and the online customers. The third chapter provides research and results evaluation methods. The fourth chapter describes the selected search portals that help customers with the choice where to shop. The last chapter is devoted to the results of quantitative and qualitative research together with the recommendation of elements that an online store should include.
Keywords: In-depth interview; Decision making process of consumers; B2C; Internet shopping; E-commerce; Chi-squared test for independence; Interview survey

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2013
Date of submission: 1. 6. 2014
Date of defense: 12. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43727/podrobnosti

Files for download

    Last update: