Analysis of CSR activities of a chosen company

Thesis title: Analýza CSR aktivit vybrané společnosti
Author: Kačabová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti firem. V teoretické části popisuje autorka samotný koncept CSR. Vysvětluje růst významu tohoto konceptu, jeho definici, tři hlavní pilíře, důvody proč CSR implementovat i možnou kritiku. Dále se věnuje indexům, kterými je možno společenskou odpovědnost měřit, a také organizacím zabývajícím se touto problematikou. V praktické části je zprvu rozebrán vliv CSR na chování a rozhodování spotřebitele a celkové povědomí o společenské odpovědnosti firem v České republice. Dále jsou detailně analyzovány a zhodnoceny aktivity vybrané mateřské a dceřiné společnosti a v závěru se práce zabývá vlivem hospodářské krize na CSR aktivity této společnosti
Keywords: Společenská odpovědnost firemn; CSR; Krize; Analýza
Thesis title: Analysis of CSR activities of a chosen company
Author: Kačabová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master thesis deals with a topic of Corporate Social Responsibility. In the theoretical part the CSR concept is explained. The author describes the increasing significance of CSR, its definition, three main pillars, reasons why to implement CSR and its possible crtiticism. Furthermore, it shows indices used for measurement and organizations handling CSR issue. In the practical part, at first, the influnce of CSR on consumers' decision making process and behaviour is demonstrated. The general awareness of Corporate Social Responsibility in the Czech Republic is discussed, too. Then the CSR strategies of chosen mother and daughter companies are compared and evaluated and, in the end, the impact of economic crisis on CSR activities is assessed.
Keywords: CSR; Crisis; Analysis; Corporate Social Responsibility

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 4. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42655/podrobnosti

Files for download

    Last update: