Marketing communication of a bank on social networks

Thesis title: Marketingová komunikace banky na sociálních sítích
Author: Zilvar, Adam
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá tématem marketingové komunikace banky na sociálních sítích. Cílem práce je identifikovat možnosti marketingové propagace na sociálních sítích a poté na základě analýzy současné komunikace České spořitelny na sociálních sítích navrhnout doporučení pro její zlepšení. Komunikace firem na sociálních sítích je relativně nové a dynamicky se rozvíjející oblastí a společnosti této formě propagace věnují stále větší část marketingových rozpočtů. Přínosem práce je proto shrnutí nových poznatků v této oblasti, poskytnutí přehledu forem propagace na Facebooku a Twitteru a zhodnocení komunikace České spořitelny za pomocí srovnání s internetovou bankou Air Bank a použítí osvědčené praxe. Na závěr práce předkládám doporučení pro zlepšení komunikace České spořitelny na sociálních sítích.
Keywords: Marketingová komunikace; Facebook; Sociální ítě; Twitter; Internetový marketing
Thesis title: Marketing communication of a bank on social networks
Author: Zilvar, Adam
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is concerned with marketing communication of a bank on social networks. The aim of the thesis is to identify the possibilities of marketing promotion on social networks and thereafter perform an analysis of current communication of Česká spořitelna and based on it provide suggestions for improvements. The communication on social networks is a relatively new a dynamically developing area and companies devote increasingly larger parts of the marketing budgets to this form of communication. The benefits of this work are therefore a summary of new findings in this field, overview of forms of promotion on Facebook and Twitter and evaluation of communication of Česká spořitelna using comparison with an internet bank Air Bank and using best practices. At the end of the thesis I present suggestions for improvements of communication of Česká spořitelna on social networks.
Keywords: Internet Marketing; Marketing Communication; Facebook; Social Networks; Twitter

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2012
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39710/podrobnosti

Files for download

    Last update: