The use of social networks in business focusing on marketing

Thesis title: Využití sociálních sítí v podnikaní se zaměřením na marketing
Author: Svobodová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou postavení sociálních sítí v České republice a jejich možným využitím pro podnikatelské účely s důrazem na marketing. Práce je zaměřena na sociální síť Facebook, která vykazuje z pohledu počtu uživatelů a jejich aktivity nejvíce využívanou sociální síť v ČR s nejvyšším reklamním potenciálem. Práce popisuje proces tvorby placených i neplacených forem propagace v rámci této sociální sítě a předkládá návrh optimálního řešení pro zapojení firem do jejího fungování. Zjištěné poznatky byly v průběhu psaní práce prakticky aplikovány na již existující profil e-shopu www.milujito.cz na Facebooku.
Keywords: Facebook; Sociální sítě; Online marketing
Thesis title: The use of social networks in business focusing on marketing
Author: Svobodová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis analyzes the position of social networks in the Czech Republic and describes their potential usage for business with a scope on marketing. The work focuses on the social network Facebook, which in terms of number of users and their activity is the most represented social network in the Czech Republic and therefore represents the highest advertising potential. The work describes the creation of both paid and unpaid forms of communication within this social network and presents an optimal solution for its involvement in company's activities. The findings were applied in practice to the Facebook profile of www.milujito.cz e-shop.
Keywords: Facebook; Social networks; Online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2013
Date of submission: 1. 6. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43736/podrobnosti

Files for download

    Last update: