Digital Marketing Strategy

Thesis title: Digitálna marketingová stratégia
Author: Feťková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zoberá návrhom digitálnej marketingovej stratégie pre vybranú firmu, realitnú kanceláriu -- F.O.K., s.r.o. Prešov. Cieľom teoretickej časti diplomovej práce je analýza a zadefinovanie najefektívnejších spôsobov a možností propagácie firmy na internete a to s dôrazom na charakter firmy a na špecifiká trhu s nehnuteľnosťami. V diplomovej práci je použitá SOSTAC metóda pre čo najefektívnejšie naplánovanie digitálnej marketingovej stratégie. Hlavným prínosom a cieľom praktickej časti diplomovej práce je optimalizácia súčasnej marketingovej komunikácie, inzercie a následné doporučenie konkretných postupov pri propagácií realitnej kancelárie na internete a jej ďalšieho rozvoja internetového marketingu.
Keywords: digitálny marketing; SOSTAC analýza; marketingová stratégia; realitná kancelária
Thesis title: Digitální marketingová strategie
Author: Feťková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá návrhem digitální marketingové strategie pro vybranou firmu, realitní kancelář - FOK, sro Prešov. Cílem diplomové práce je analýza a vymezení nejefektivnějších způsobů a možností propagace firmy na internetu a to s důrazem na charakter firmy a na specifika trhu s nemovitostmi. V diplomové práci je použita SOSTAC metoda pro co nejefektivnější naplánování digitální marketingové strategie. Hlavním přínosem a cílem praktické části diplomové práce je optimalizace současné marketingové komunikace, inzerce a následné doporučení konkrétní postup při propagaci realitní kanceláře na internetu a jejího dalšího rozvoje internetového marketingu.
Keywords: marketingová strategie; realitní kancelář; digitální marketing; SOSTAC analýza
Thesis title: Digital Marketing Strategy
Author: Feťková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with the digital marketing strategy for the selected company -- a real estate agency called F.O.K., s.r.o. Prešov. The main objective of theoretical part is to analyze and define the most effective ways and means of company's promotion on the Internet with an emphasis on character of the company and the specifics of the real estate market. SOSTAC method is applied to find the most effective planning of the digital marketing strategy. The practical part deals with an optimization of the existing marketing communications and advertising. As a result, the recommendation for promotion improvement are discovered and futher development for real estate agency plan is defined.
Keywords: digital marketing; marketing strategy ; SOSTAC analysis; real estate agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 4. 2013
Date of submission: 30. 6. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42826/podrobnosti

Files for download

    Last update: