The perception of the brand BMW in the frame of the automotive market in the Czech Republic

Thesis title: Vnímání značky BMW v rámci automobilového trhu České republiky
Author: Pavelková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním značky BMW na automobilovém trhu České republiky. Cílem práce je zhodnocení pozice značky BMW a její vnímání českými spotřebiteli. Za tímto účelem je práce rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole je řešena problematika značky a značkové strategie. Druhá kapitola se zabývá marketingovým výzkumem. Třetí a čtvrtá kapitola analyzují automobilový trh v ČR. V páté kapitole je podrobněji charakterizována značka BMW a její konkurence. Poslední kapitola je věnována vnímání značky a jsou zde provedena dvě dotazníková šetření, přičemž jedno z nich bylo vypracováno přímo pro automobilku BMW, druhé bylo provedeno autorkou. Na základě výsledků těchto výzkumů jsou vyvozeny závěry.
Keywords: marketingový výzkum; automobilový trh; vnímání značky; značka
Thesis title: The perception of the brand BMW in the frame of the automotive market in the Czech Republic
Author: Pavelková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with the perception of the brand BMW on the automotive market in the Czech Republic. The aim of the thesis is the assessment of the position of the brand BMW and its perception by Czech consumers. For this purpose the thesis is divided into six chapters. In the first chapter the brand and brand strategies are solved. Second chapter deals with marketing research. Third and fourth chapter both analyze the automotive market in CR. In the fifth chapter the brand BMW and its competitors are more thoroughly characterized. The last chapter is dedicated to the perception of the brand and there are two surveys. One of them was prepared directly for the car producer BMW and the second one was done by the author. On the basis of the results of the surveys the final conclusions are made.
Keywords: marketing research; preception of the brand; automotive market; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2012
Date of submission: 1. 2. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39162/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: