The impact of Chinese culture on marketing strategies of selected companies in China

Thesis title: Vliv čínské kultury na marketingové strategie vybraných firem v Číně
Author: Koderová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stuchlíková, Zuzana
Opponents: Kašpar, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem čínské kultury na marketing aplikovaný na čínském trhu. Dle statistik se velké množství subjektů, přicházejících na čínský trh, na tomto trhu setkává s neúspěchem a je nucena trh po nějaké době opustit. Vzhledem k velké kulturní odlišnosti čínské kultury v porovnání s kulturou západní se nabízí otázka, zda je tento neúspěch spojen právě s nepochopením čínské kultury a způsobu, jakým ovlivňuje chování spotřebitelů. Cílem této práce je zhodnotit význam a vliv kultury na marketing aplikovaný na čínském trhu, včetně konkrétního popisu toho, jakým faktickým způsobem může čínská kultura marketing na čínském trhu ovlivňovat.
Keywords: kolektivismus; mezinárodní marketing; čínská kultura; Konfucianismus
Thesis title: The impact of Chinese culture on marketing strategies of selected companies in China
Author: Koderová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stuchlíková, Zuzana
Opponents: Kašpar, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis focuses on the impact of Chinese culture on marketing strategies of selected companies in China. According to statistics, a large number of subjects coming to China and aiming to conduct business here faces failure and is forced to leave this market subsequently. Considering significant differences between the western and the Chinese culture, we have to think of the question if this failure is a consequence of these subjects not being able to understand the Chinese culture and the way it affects consumers in China. The aim of this thesis is to evaluate the influence and importance of the Chinese culture on marketing applied to Chinese market, including concrete description of how can the Chinese culture affect the work of marketers in China.
Keywords: collectivism; Chinese culture; Confucianism; international marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2013
Date of submission: 14. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44706/podrobnosti

Files for download

    Last update: