Building Credibility of Real Estate Agency via the Internet

Thesis title: Budování důvěryhodnosti realitní kanceláře prostřednictvím internetu
Author: Svojšová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je navrhnou sadu opatření pro internetovou prezentaci realitních kanceláří, která zvýší jejich důvěryhodnost. Teoretická část se zabývá pojmy jako internet a internetový marketing se zaměřením na nástroje internetového marketingu. Praktická část se věnuje budování důvěryhodnosti realitní kanceláře prostřednictvím internetu. Nejprve jsou pomocí vlastní vytvořené statistiky interpretovány postupy, které realitní kanceláře používají v praxi. Poté jsou na základě provedeného dotazníkového šetření vybrané postupy aplikovány a vyhodnoceny pro případ konkrétní realitní kanceláře. Na konci kapitoly jsou opatření, která mohou potenciálně navýšit důvěryhodnost realitní kanceláře, shrnuta a zhodnocena, zda jsou optimálním řešením.
Keywords: firemní webové stránky; internet; internetový marketing; důvěryhodnost; realitní kancelář
Thesis title: Building Credibility of Real Estate Agency via the Internet
Author: Svojšová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this diploma work is to propose a set of measures for the internet presence of real estate agencies increasing their credibility. Theoretic part deals with notions like internet and internet marketing with a focus on internet marketing tools. Practical part is dedicated to building credibility of real estate agency via the Internet. First, used practices of real estate agencies are introduced using my own statistics. Then, selected procedures are applied and evaluated on a case-specific real estate agency using two questionnaires. At the end, the measures that can potentially increase credibility of the real estate agencies are summarized and evaluated whether they are the optimal solutions.
Keywords: Company Website; Real Estate Agency; Internet; Internet Marketing; Credibility

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2013
Date of submission: 1. 6. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43739/podrobnosti

Files for download

    Last update: