Corporate Culture of INGE Opava spol. s r.o

Thesis title: Firemní kultura společnosti INGE Opava spol. s r.o
Author: Šimetková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Růžičková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá firemní kulturou společnosti INGE Opava spol. s r.o. První část práce je věnována problematice firemní kultury v teoretické rovině, přičemž jsou objasněny důležité pojmy a také význam firemní kultury. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní společnost a její firemní kulturu. Nejprve jsou uvedeny základní informace o společnosti a popsány klíčové prvky její firemní kultury. Následně je provedena analýza firemní kultury společnosti za použití metody anonymního dotazníkového šetření. Součástí praktické části jsou také opatření navržená na zlepšení zjištěných nedostatků firemní kultury podniku. V závěru práce je zhodnocena síla firemní kultury společnosti INGE Opava spol. s r.o.
Keywords: kvantitativní výzkum firemní kultury; firemní komunikace; prvky firemní kultury; firemní kultura
Thesis title: Corporate Culture of INGE Opava spol. s r.o
Author: Šimetková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Růžičková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the corporate culture of INGE Opava spol. s r.o. The first part of the thesis is devoted to the issue of corporate culture in theory and the important concepts as well as the importance of corporate culture are explained. The practical part is focused on a specific company and its corporate culture. Firstly, the basic information about the company and the key elements of its corporate culture are described. Subsequently, an analysis of the corporate culture is performed using the method of anonymous questionnaire. The practical part also includes measures designed to improve deficiencies of the company's corporate culture. In conclusion, the thesis evaluates the strength of corporate culture of INGE Opava spol. s r.o.
Keywords: Elements of corporate culture; Quantitative research of corporate culture; Corporat communication; Corporate culture

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2013
Date of submission: 10. 5. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43487/podrobnosti

Files for download

    Last update: