Business and cultural specifics of India

Thesis title: Obchodní a kulturní specifika Indie
Author: Šrámová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Novák, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Indie v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje indickou geografii, obyvatelstvo a stručnou historii. Část první kapitoly se zaměřuje na ekonomické a obchodní prostředí Indie. Druhá kapitola pojednává o indické kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Třetí kapitola je praktickou částí. Je zde představena firma Škoda Auto a.s. a její dceřiná společnost Skoda Auto India Pvt. Ltd. V okruhu zaměstnanců firmy Škoda, kteří spolupracují s Indy, bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky uvádí třetí kapitola. Dotazníkové šetření se týká především kulturních odlišností Indů.
Keywords: obchodní jednání; kulturní specifika; Indie; Hofstede; ekonomické prostředí
Thesis title: Business and cultural specifics of India
Author: Šrámová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Novák, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to introduce specifics of India in economic, business and cultural areas. First chapter introduces Indian geography, population and short history. One part of first chapter is focused on economic and business environment of India. Second chapter deals with Indian culture and its influence on business negotiations. Third chapter is a practical part. At the beginning a company Škoda Auto a.s. and its subsidiary Skoda Auto India Pvt. Ltd. are introduced. The chapter presents the results of questionnaire survey which is concerned the cultural specifics of Indians. The survey was made within the Škoda employees working with Indian colleagues.
Keywords: India; Hofstede; economic environment; cultural specifics; business negotiations

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2013
Date of submission: 10. 5. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43329/podrobnosti

Files for download

    Last update: