The Strategy of Virtual Reality media a.s. in the international markets

Thesis title: Stratégia spoločnosti Virtual Reality Media a.s. na medzinárodných trhoch
Author: Grmanová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Berith, Július
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je na základe strategickej analýzy podniku Virtual Reality Media a.s., zhodnotiť stratégiu podniku na medzinárodných trhoch a navrhnúť možností jej zlepšenia. Hlavnou činnosťou podniku je výskum, vývoj, výroba a predaj leteckých simulátorov. Práca obsahuje analýzu vnútorných faktorov a analýzu vonkajšieho prostredia podniku. Na záver práce je za pomoci SWOT analýzy navrhnutá podniková stratégia, ktorá má zlepšiť jeho pozíciu a konkurenčné postavenie na medzinárodných trhoch.
Keywords: SWOT analýza; Virtual Reality Media a.s. ; simulátor leteckej techniky; podniková stratégia
Thesis title: Strategie společnosti Virtual Reality Media a.s. na mezinárodních trzích
Author: Grmanová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Berith, Július
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je na základě analýzy současné podnikové strategie podniku Virtual Reality Media a.s. na mezinárodních trzích, zhodnocení a navržení možností jejího vylepšení. Hlavní činností podniku je výzkum, vývoj, výroba a prodej leteckých simulátorů. V prostředí silné konkurence a se zaměřením na takto specifický produkt není pro podnik snadné získat zákazníka. Práce je zaměřena na analýzu vnějšího prostředí a analýzu vnitřních faktorů podniku za pomoci SWOT analýzy. Na závěr práce je navržena podniková strategie pro Virtual Reality Media a.s., která má za cíl vylepšit pozici a konkurenční postavení podniku na mezinárodních trzích.
Keywords: SWOT analýza; Virtual Reality Media a.s. ; podniková strategie; simulátor letecký techniky
Thesis title: The Strategy of Virtual Reality media a.s. in the international markets
Author: Grmanová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Berith, Július
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Aim of this thesis is to evaluate the current strategy of Virtual Reality media a.s. in the international markets on the basis of strategic analysis and suggest possibilities of its improvement. The main activity of the company is research, development, production and selling of flight simulators. The thesis contains analysis of internal factors and external environment of the company. At the end of the work the corporate strategy, which should improve the position and competitiveness of the company on the international market is proposed.
Keywords: Flight Simulator; corporate strategy; Virtual Reality Media a.s.; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 5. 2013
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43109/podrobnosti

Files for download

    Last update: