Marketing on social networks with the focus on LinkedIn \\and its usage in company OPUS Praha

Thesis title: Marketing na sociálních sítích se zaměřením na LinkedIn \\a jeho využití ve firmě OPUS Praha
Author: Vyskočilová, Marcela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slavíková, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje pole sociálních sítí, popisuje jednotlivé typy sociálních sítí i jejich historii. První kapitola je soustředěna také na popis využití sociálních sítí ve firmách. V druhé kapitole je cíleno na seznámení čtenáře se sociální sítí LinkedIn -- historií, strukturou a jeho využitím. Kapitola je zakončena podrobným popisem, jak by měl vypadat ideální firemní profil na LinkedIn. Posledním cílem této práce je praktická ukázka, jak se tvoří ideální firemní profil. Je k tomu využita metoda případové studie. Kromě toho je ve třetí kapitole také představena společnost OPUS Praha, jejíž profil je sestavován, její marketingové strategie a dosavadní působení firmy na sociálních sítích.
Keywords: LinkedIn; OPUS Praha; sociální sítě; marketing
Thesis title: Marketing on social networks with the focus on LinkedIn \\and its usage in company OPUS Praha
Author: Vyskočilová, Marcela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slavíková, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analyzes the pool of social networks, describes the types of social networks and their history. The first chapter is focused also on description of usage of social networks in companies. The second chapter aims at meeting a reader with the social network LinkedIn -- history, structure and its usage. The last goal of this bachelor thesis is a practical demonstration how to build an ideal company profile. There is used the method case study for it. Except that in the third chapter company OPUS Praha is introduced there, of which profile is built, its marketing strategies and present activity of company on social networks.
Keywords: OPUS Praha; marketing; LinkedIn; social networks

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 4. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42918/podrobnosti

Files for download

    Last update: