B2C marketing communications of the company Znovín Znojmo, plc

Thesis title: Marketingová komunikace B2C spol. Znovín Znojmo,a.s
Author: Novotná, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Bílíček, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce "Marketingová komunikace B2C společnosti Znovín Znojmo, a.s." je analýza stávající marketingové komunikace této společnosti se zákazníkem a na základě vlastního dotazníkového šetření navrhnutí řešení na vylepšení. Celá práce je členěna do kapitol, které lze pomyslně rozčlenit na praktickou a teoretickou část. V teoretické části bakalářské práce je vymezen marketing, nastíněn marketingový plánovací proces, samotná marketingová komunikace včetně marketingového komunikačního mixu. Praktická část představuje společnost Znovín Znojmo a.s. a analyzuje její marketingový mix a především marketingovou komunikaci. V závěru praktické části jsou pak vyhodnoceny dotazníky získané terénním šetřením. Na základě těchto dotazníků jsou navrhnuta doporučení na změnu marketingové komunikace společnosti.
Keywords: marketingová komunikace; marketingový mix; marketing; Znovín Znojmo, a.s.; SWOT anaýlza
Thesis title: B2C marketing communications of the company Znovín Znojmo, plc
Author: Novotná, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Bílíček, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis "B2C marketing communications of the company Znovín Znojmo, plc" deals with the analysis of the current marketing communication of the company with the customer. On the basis of a survey propose solutions for improvements. Whole bachelor thesis is divided into chapters that can be notionally divided into practical and theoretical. In the theoretical part of the thesis is defined marketing, marketing planning process, the actual marketing communications including marketing communication mix. The practical part is focused on marketing mix and especially marketing communication of company Znovín Znojmo plc. In conclusion of the practical part are questionnaires obtained by field investigation. On the basis of these questionnaires are designed corresponding recommendations to change marketing communications.
Keywords: Znovín Znojmo plc.; marketing mix; marketing communications; marketing; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 4. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42769/podrobnosti

Files for download

    Last update: