Comparison of communication strategies of transnacional companies towards students as potencial employees

Thesis title: Komunikační strategiíe nadnárodních společností směrem ke studentům jako potenciálním zaměstnancům
Author: Sluková, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií čtyř nadnárodních společností L'Oréal, Henkel, Unilever a Procter&Gamble, která cílí na studenty. Práce srovnává jednotlivé komunikační kanály, taktiky a strategie, které jednotlivé firmy uplatňují, aby zaujaly nejtalentovanější absolventy a dokázaly přilákat zaměstnance s nejvyšším potenciálem. Cílem práce je zhodnotit, jestli společnosti dokážou správně identifikovat svou cílovou skupinu, zaměřit ji vhodnými kanály a komunikačním obsahem a předat obraz své značky jako ideálního zaměstnavatele.
Keywords: mezinárodní společnosti; absolvent; komunikace
Thesis title: Comparison of communication strategies of transnacional companies towards students as potencial employees
Author: Sluková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with communication strategies of four transnacional companies, L'Oréal, Henkel, Unilever and Procter&Gamble, which target students. The thesis compares particular communication channels, tactics and strategies that the companies use to attract the most talented candidades and to be able to gain employees with highest potencial. The objective of the thesis is to find out if the companies can identify the right target group, approach it through appropriate channels and communication content and hand over an image of the firm as an ideal employer.
Keywords: international company; graduate; communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2013
Date of submission: 1. 2. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41399/podrobnosti

Files for download

    Last update: