Options of involvement of celebrities in marketing communication

Thesis title: Možnosti zapojení celebrit do marketingové komunikace
Author: Jaroměřská, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zapojením celebrit do marketingové komunikace. Jejím cílem je prověřit přístupy zapojení celebrit do marketingového rozhodování především mladých spotřebitelů. V teoretické části jsou popsány druhy a popis referenčních skupin, dále konkrétní mediální zapojení celebrit. V praktické části je provedena obsahová analýza třech různých časopisů, která má za cíl zjistit výskyt a zapojení celebrit v inzerci. Dále obsahuje osobní dotazování, které zjišťuje, jak celebrity působí na mladé spotřebitele a jak mladí lidé celebrity v marketingové komunikaci vnímají. Následuje porovnání obou metod, rámcový pohled českých spotřebitelů na celebrity v marketingu a doporučení k využívání celebrit v reklamě. V závěru práce jsou shrnuty výsledky všech částí této bakalářské práce.
Keywords: osobní dotazování; obsahová analýza; mediální zapojení; celebrita
Thesis title: Options of involvement of celebrities in marketing communication
Author: Jaroměřská, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachalor thesis deals with involvement of celebrities in marketing communication. Its objective is to explore approaches to involvement of celebrities in marketing decisions primarily of younger consumers. The theoretical part discusses types and descriptions of reference groups and specific involvement of celebrities. The practical part presents content analysis of three different magazines with an objective to determine the occurrence and involvement of celebrities in advertising. Later, a personal survey determines the effect of celebrities on young consumers and how young people perceive celebrities in marketing communication. The practical part further contains a comparison of both methods, a general view of celebrities by Czech consumers in marketing, and recommendations for employing celebrities in advertising. The conclusion summarizes results of all parts of the thesis.
Keywords: content analysis; media involvement; celebrity; personal survey

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 6. 2013
Date of submission: 18. 4. 2014
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38376/podrobnosti

Files for download

    Last update: