China’s luxury market and its specifications

Thesis title: Čínsky trh s luxusným tovarom a jeho špecifiká
Author: Oravec, Andrej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žamberský, Pavel
Opponents: Erbenová, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Čína je druhým najväčším trhom s luxusným tovarom a je pre luxusné značky veľmi zaujímavá. Cieľom práce je analyzovať a pre čitateľa lepšie pochopiť komplikované skutočnosti čínskeho trhu s luxusným tovarom a následne zodpovedať na otázku či je tento trh pre luxusnú značku perspektívny do budúcna. V prvej kapitole sa zaoberám konceptom, históriou a hodnotami luxusu v Číne. V druhej kapitole opíšem niekoľko špecifík Čínskeho trhu s luxusným tovarom. A v tretej uvediem dôležité skutočnosti pre vstup značky na čínsky trh.
Keywords: Marketing; Luxus; Čína
Thesis title: Čínský trh s luxusním zbožím a jeho specifika
Author: Oravec, Andrej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Žamberský, Pavel
Opponents: Erbenová, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Čína se stala druhým největším trhem s luxusním zbožím a je velice vyhledávaná luxusníma značkama. Cílem mé práce je lépe pochopit tento komplikovaný trh a odpovědet na otazku zda li je tento trh do budoucnosti perspektivní. V prvni kapitole mojí práce definuji koncept, hodnoty a historii ľuxusu v Číně.V druhé se budu věnovat důvodům rastu trhu s luxusním zbožím. Ve třetí a poslední kapitole rozeberu specifika vstupu na Čínský trh s luxusním zbožím a uvedu krátkou připadovou studii.
Keywords: Marketing; Čína; Luxus
Thesis title: China’s luxury market and its specifications
Author: Oravec, Andrej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žamberský, Pavel
Opponents: Erbenová, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
China has become world's second biggest luxury market and is aiming to become the first therefore is very interesting place to do business. Goal of my thesis was to describe China's luxury market and it's interesting specifications and then ask the question if it has potencial to grow in the future. In my first Chapter i wrote aboute concept, history and values related to China's luxury market. In my second chapter I decribed reasons of rapid growth of this market in past few years and in my last third chapter I described some of the most important things to have in mind when entering China's luxury market.
Keywords: Marketing; Luxury; China

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2013
Date of submission: 9. 5. 2014
Date of defense: 13. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44429/podrobnosti

Files for download

    Last update: