Marketing strategy of the hotel Jana a.s

Thesis title: Marketingová strategie hotelu Jana a.s
Author: Němečková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je sestavení marketingové strategie pro hotel Jana a.s. v Přerově (střední Morava). Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část čtenáře seznamuje se základními pojmy marketingu a praktická část je následně aplikuje na konkrétní příklad hotelu Jana a.s. Součástí je proto marketingový výzkum vnějšího i vnitřního prostředí hotelu, který monitoruje aktuální situaci a nastiňuje možný vývoj. Použita byla data poskytnutá hotelem, získaná z hotelových výročních zpráv, od Českého statistického úřadu a zainteresovaných ministerstev. Finance analyzuje vertikální a horizontální analýza aktiv a pasiv a některé vybrané ukazatele (ROA, ROE atd.). Na základě získaných informací je sestavena strategie a navržen marketingový mix.
Keywords: marketingová strategie; hotel Jana a.s.; kvalita; služby; ubytovací služby; kongresový hotel
Thesis title: Marketing strategy of the hotel Jana a.s
Author: Němečková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to create a marketing strategy for the hotel Jana a.s. located in Přerov (cental Moravia). It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part introduces the basic marketing terms and the practical part applies them in practise on the example of hotel Jana a.s. Marketing research is included in order to analyze the current situation within internal and external environment of the hotel. The data from the hotel and his annual reports were used together with data from Czech Statistical Office and responsible ministries. Financial situation is analyzed using horizontal and vertical analysis of assets and liabilities plus some selected indicators (ROA, ROE etc.). The strategy is build and marketing mix is designed based on the outcome of all analyses.
Keywords: quality; services; hotel Jana a.s.; hospitality industry; congress hotel ; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2013
Date of submission: 9. 5. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44413/podrobnosti

Files for download

    Last update: