Product Strategy of Starbucks Corporation in the Czech Market

Thesis title: Produktová strategie firmy Starbucks na českém trhu
Author: Jedlička, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Bolotov, Ilya
Thesis language: Česky
Abstract:
Obsahem bakalářské práce je charakteristika Starbucks a jeho produktové strategie ve světě i v České republice. První kapitola je teoretická a zabývá se výrobkem z hlediska marketingu, mezinárodní výrobkovou politikou, sortimentní politikou, výrobkovou inovací a SWOT analýzou. Zbývající dvě kapitoly jsou praktické. Druhá kapitola charakterizuje Starbucks, jeho produktovou strategii ve světě a popisuje jeho českou konkurenci. Poslední kapitola analyzuje produktovou strategii Starbucks v ČR a porovnává jeho produktové portfolio s konkurencí. Závěr práce patří SWOT analýze Starbucks ČR a doporučením pro Starbucks.
Keywords: produktové portfolio; sortimentní politika; Starbucks; SWOT analýza; konkurenční srovnání; produktový mix; produktová strategie
Thesis title: Product Strategy of Starbucks Corporation in the Czech Market
Author: Jedlička, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Bolotov, Ilya
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor's thesis characterises Starbucks Corporation and its product strategy over the world as well as in the Czech Republic. The first chapter is theoretical and covers the product in marketing, international product policy, product mix strategy, product innovation and SWOT analysis. The remaining two chapters are practical. The second chapter describes Starbucks, its world product strategy and its Czech competition. The last chapter analyses the product strategy of Starbucks in the Czech Republic and compares its product portfolio to the competition. The SWOT analysis and recommendations for Starbucks are made at the end.
Keywords: product strategy; Starbucks; SWOT analysis; competitive comparison; product portfolio; product mix strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43766/podrobnosti

Files for download

    Last update: