The analysis of marketing stategy of GLOBUS ČR focused on non-food range of products

Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti GLOBUS ČR se zaměřením na nepotravinářskou část sortimentu
Author: Falcmanová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Trojanová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je věnována analýze marketingového prostředí České republiky v oblasti maloobchodu. Dále také jeho vlivu a využití v marketingové strategii společností GLOBUS ČR. První kapitola práce je teoretická, zabývá se marketingovým prostředím a mixem, analýzou SWOT a segmentací trhu. V druhé kapitole jsou definovány formy a možnosti marketingové komunikace v prostředí retailu. Třetí kapitola je praktická a zkoumá konkrétní vlivy marketingového prostředí České republiky na společnost Globus ČR. Práce dále analyzuje vývoj tržeb a popisuje marketingovou strategii ve vybraných oblastech sortimentu. Veškeré poznatky jsou využity pro analýzu SWOT, ze které jsou v závěru práce vyvozeny potenciální příležitosti pro další rozvoj společnosti GLOBUS ČR.
Keywords: marketingová strategie; segmentace trhu; marketingové prostředí; marketingový mix; analýza SWOT
Thesis title: The analysis of marketing stategy of GLOBUS ČR focused on non-food range of products
Author: Falcmanová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Trojanová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis is about the analysis of the marketing environment in retail in the Czech Republic. The thesis is concentrated on the influence of marketing environment on GLOBUS ČR and its marketing strategy. The first chapter is theoretical and describes marketing environment and marketing mix, SWOT analysis and market segmentation. In the second chapter are defined the forms and possibilities of marketing communication in the retail environment. The third chapter is practical and there are analysed real effects of the marketing environment in Czech Republic on Globus ČR. In the thesis is described the development of sales and marketing strategy in selected range of products. All data are used for the SWOT analysis, from which are deduced potential opportunities for further development of the Globus ČR.
Keywords: marketing mix; marketing environment; market segmentation; SWOT analysis; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43280/podrobnosti

Files for download

    Last update: