Retailing in the USA (with focus on food retailing)

Thesis title: Retailing v USA (se zaměřením na potraviny)
Author: Gajdošová, Radka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o maloobchodním prostředí v USA se zaměřením na potraviny. Práce je rozdělena do 9 kapitol. První z nich poskytuje teoretický úvod do maloobchodního prostředí, definuje základní pojmy a uvádí rozdělení maloobchodu. Další kapitola pojednává o formátech vyskytujících se na retailingovém trhu USA. Třetí kapitola teorie maloobchodu vhodně doplňuje o oblast logistiky v retailingu. Dále následuje obecná kapitola, zabývající se Spojenými státy americkými, která uvádí makroekonomické údaje a sociokulturní charakteristiky. Pátá kapitola je stěžejní částí celé práce, jelikož představuje samotný potravinový retailing v USA. Po ní následují trendy v maloobchodu a práce je doplněna poměrně rozsáhlým srovnáním potravinového maloobchodního trhu USA a Evropy.
Keywords: maloobchod; potravinový maloobchod; USA
Thesis title: Retailing in the USA (with focus on food retailing)
Author: Gajdošová, Radka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with food retailing in the USA. It is divided into 9 chapters. The first chapter includes important theoretical definitions and classifications. The next one explains the formats that are used in food retailing in the USA. The third one adds the area of logistics into the matter, which is also very important in retailing. The next chapter provides general introduction into the US market, like macro-economic data and socio-cultural specifications. The fifth chapter is the most important as it deals with the analysis of food retailing in the USA. The last parts of the thesis are dedicated to the comparison of the US food retailing market and the European food retailing market.
Keywords: USA; retailing; food retailing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2012
Date of submission: 1. 2. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39163/podrobnosti

Files for download

    Last update: