Personalization methods and applications analysis in E-Commerce

Thesis title: Analýza projevů personalizačních metod v elektronickém obchodování
Author: Müller, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Kafka, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem personalizace, a to konkrétně v oblasti elektronického obchodování. Cílem práce je identifikovat metody personalizace a jejich projevy v elektronickém obchodování a následně charakterizovat stav jejich využívání ve vybraných kategoriích elektronických obchodů v České republice. Na základě popisu metod a projevů personalizace je navržena struktura jejich možných vztahů. Stav využití metod a projevů je charakterizován pomocí výsledků analýzy, která je provedena na základě představené metodiky. Přínosem práce je ucelené vymezení základních pojmů a jejich vztahů ve zvolené oblasti a podání zprávy o využití metod personalizace v praxi.
Keywords: personalizace; elektronické obchodování; metody personalizace; webová personalizace; kastomizace
Thesis title: Personalization methods and applications analysis in E-Commerce
Author: Müller, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Kafka, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Presented bachelor thesis deals with the personalization phenomenon, particularly in the E-Commerce environment. The aim of the thesis is to identify personalization methods and their applications in E-Commerce and to characterize their usage in chosen categories of E-Shops in the Czech Republic. The thesis introduces the structure of possible relations between personalization methods and their applications on the basis of presented characteristics. Methodology presented in the text is used in the current state of use of the personalization methods and applications analysis. The main contribution of the thesis is the definition of the basic terms and their relationship in a chosen field as well as providing a report of the personalization usage in practice.
Keywords: Customization; Personalization Methods; E-Commerce; Personalization; Web Personalization

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2013
Date of submission: 14. 5. 2014
Date of defense: 24. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45887/podrobnosti

Files for download

    Last update: