Analysis of the effectiveness of the ALBI company TV campaign

Thesis title: Analýza účinnosti televizní kampaně společnosti ALBI
Author: Knoblochová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Pešl, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je provést marketingový výzkum a analýzu účinnosti televizní kampaně společnosti ALBI Česká republika a.s. se zaměřením na zodpovězení stěžejních výzkumných otázek. První část práce se zabývá teoretickým vymezením marketingu, marketingové komunikace, reklamy a marketingového výzkumu. Následně je představena společnost ALBI a její marketingové aktivity. Praktická část je věnována samotnému marketingovému výzkumu, jehož přípravná fáze, průběh a výsledky jsou dále analyzovány. Cílem výzkumu bylo zjištění spotřebitelských preferencí a názorových postojů české populace. Praktickým přínosem bude výstup analýzy a doporučení sloužící společnosti ALBI k internímu využití pro zefektivnění budoucích marketingových kampaní.
Keywords: ALBI; Společenské hry; Spotřebitelské preference; Marketingový výzkum; Marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of the effectiveness of the ALBI company TV campaign
Author: Knoblochová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Pešl, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to carry out a marketing survey and to analyze the effectiveness of a TV campaign for ALBI company with major focus on answering a set of crucial research questions. The first part of the thesis covers such issues as marketing, marketing communication, advertising and marketing survey from a theoretical point of view. After that I introduce the ALBI company and its marketing activities. The practical part is devoted to the marketing survey itself. I present the preparatory phase, the realization of the survey and its results. The goal of the survey was to reveal consumer preferences and different mindsets within the Czech population. The main contribution of the thesis is the survey output and marketing recommendations which shall be used internally by ALBI in order to improve its processes within the marketing department.
Keywords: Parlour games; ALBI; Consumer preferences; Marketing survey; Marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45069/podrobnosti

Files for download

    Last update: