Airline industry and marketing on social medias

Thesis title: Letecká doprava a marketing na sociálních médiích
Author: Cmuntová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá leteckou dopravou a její provázaností s marketingem na sociálních médiích. V rámci teoretické části nejdříve přibližuje specifika průmyslu, která ho předurčují pro využívání marketingu v jakékoli podobě. Následně jsou uvedeny definice a kategorizace sociálních médií včetně detailnějšího popisu čtyř, která budou součástí dalšího zkoumání. Nechybí ani obecné charakteristiky uživatelů, které je vhodné znát pro správnou segmentaci a vhodné zacílení. V praktické části se práce věnuje analýze využívanosti vybraných médií v marketingu některých evropských leteckých společností. Uvádí popularitu jednotlivých aerolinií a poté se blíže zabývá těmi nejoblíbenějšími s cílem odhalit příčiny jejich přízně. Jedna kapitola se poté zaměřuje na úspěšné virální kampaně a odvozuje doporučení pro jejich tvorbu. Závěrem je celá práce shrnuta včetně sumarizace výsledků analýzy a návrhů pro budoucí rozšíření tématu.
Keywords: Letecká doprava; Marketing; Sociální média
Thesis title: Airline industry and marketing on social medias
Author: Cmuntová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis introduces the airline industry and its interconnection with marketing on social medias. At the beginning, in the theoretical part, particularities of the industry explaining the necessity of any kind of marketing are stated. Definitions and categorization of social medias follow together with a detailed description of four of them which will be part of the later analysis. Characteristics of users are mentionned as well since they are highly important for the right segmentation and targeting. The practical part contains the analysis of usage of the chosen medias in marketing of the selected european airlines. It presents popularity of each airline and then it focuses on the most favourite ones with a purpose to reveal reasons of this favour. One chapter is dedicated to successful viral campaigns with recommendations for their formation. At the end, the thesis is summarized and the results of the analysis and suggestions for the future topic extension are added.
Keywords: Airline industry; Social media; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 6. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44286/podrobnosti

Files for download

    Last update: