Marketing analysis of the hotel Louis Leger

Thesis title: Marketingová analýza hotelu Louis Leger
Author: Řehák, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Soudková, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie hotelu Louis Leger. Hlavním cílem práce je zhodnotit tuto strategii a případně navrhnout určité změny. První část práce je zaměřena na teorii internetového marketingu, marketingového mixu a SWOT analýzy. Ve druhé části jsou informace o společnosti Czech Inn Hotels a hotelu Louis Leger. V další části je již samotná analýza, která proběhla hlavně na základě dat z interního hotelového systému a vlastních zkušeností s prací v tomto hotelu. Součástí analýzy je marketingový mix a SWOT analýza. Poslední část obsahuje zhodnocení strategie a návrhy na zlepšení.
Keywords: internet; marketing; hotel; SWOT analýza; marketing mix; analýza; strategie
Thesis title: Marketing analysis of the hotel Louis Leger
Author: Řehák, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Soudková, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with analysis of the marketing strategy of the hotel Louis Leger. The main goal of the thesis is to evaluate this strategy and alternatively to suggest specific changes. First part of the thesis is aimed at the theory of internet marketing, marketing mix and SWOT analysis. In the second part there are information about the company Czech Inn Hotels and the hotel Louis Leger. In the next part there is the analysis itself, which took place on the basis of the data from the internal hotel system and my own experience with working in this hotel. Part of the analysis is marketing mix and SWOT analysis. The last part includes evaluation of the strategy and suggestions to improvement.
Keywords: marketing; internet; hotel; SWOT analysis; marketing mix; analysis; strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44041/podrobnosti

Files for download

    Last update: