The Analysis of Marketing Strategy of the Company Budweiser Budvar, N.C

Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti Budějovický Budvar, n.p
Author: Šálený, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Brom, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie společnosti Budějovický Budvar, n.p. Cílem práce je zhodnotit současnou strategii a navrhnout doporučení do budoucna. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy z oblasti marketingu a tvorby marketingové strategie s využitím obecně známých metod a nástrojů. V praktické části je představena analyzovaná firma, její marketingový mix a marketingová strategie. V práci je zhodnoceno současné využití marketingové strategie. V závěru jsou na základě vyhodnocených analýz provedené doporučení a možné změny.
Keywords: Budějovický Budvar, n.p.; marketingová strategie; situační analýza; SWOT analýza; marketingový mix
Thesis title: The Analysis of Marketing Strategy of the Company Budweiser Budvar, N.C
Author: Šálený, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Brom, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing strategy of the company Budweiser Budvar, N.C. The aim is to assess the current strategy and to propose practical recommendations for the future. The theoretical part of the thesis is focused on the basic concepts of marketing and creating marketing strategy, using well-known tools and methods. In the practical part is presented the analyzed company, its marketing mix and strategy. The thesis is based on the evaluation of the current use and application of marketing strategy. In conclusion, on the basis of evaluated analyses are made corresponding recommendations and possible changes.
Keywords: Budweiser Budvar, N.C.; marketing strategy; situation analysis; SWOT analysis; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2013
Date of submission: 8. 5. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43776/podrobnosti

Files for download

    Last update: