Product analysis of Ford Motor Company s.r.o

Thesis title: Analýza sortimentu společnosti Ford Motor Company s.r.o
Author: Bencová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Sedláček, Ota
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou sortimentu společnosti Ford Motor Company s.r.o., která působí na českém automobilovém trhu. Ve své práci vycházím z teoretického základu, který je popsán v první části práce. Na první -- teoretickou část navazuje část praktická, ve které se nejprve věnuji aktuální situaci na trhu automobilů v České republice. Následuje charakteristika společnosti Ford Motor Company s. r. o., její historie -- klíčové momenty, současné dění, rozbor marketingového mixu -- produktu, ceny, distribuce a komunikace, poté popis klíčových modelů, segmentů a prodejů. Následně svou pozornost v práci zaměřím na analýzu jednoho modelu a to Ford Focus. Zjišťuji jakou pozici má tento vůz na trhu z pohledu prodejnosti, ceny, zůstatkové hodnoty, dealerské sítě a komunikace. V závěru shrnuji získané informace, ze kterých odvodím doporučení pro tento model, které společnost Ford může v budoucnu využít pro zlepšení jeho pozice na trhu.
Keywords: konkurence; komunikace; produkt; cena; marketingový mix
Thesis title: Product analysis of Ford Motor Company s.r.o
Author: Bencová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Sedláček, Ota
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes the products of Ford Motor Company s.r.o. which is a company operating on the Czech car market. The work is based on the theoretical knowledge described in the first part. The first part is followed by a practical section, in which I first describe the current market situation in the automotive industry in Czech Republic. Further I characterize the company Ford Motor Company s.r.o. itself, then I describe the most important car models and related market segments. Later in the practical part I analyze one model Ford Focus in terms of price and market ability over the competition, net book value, distribution and communication. The final section summarizes the information obtained and gives some recommendations that the company could use in the future to improve the position of this model.
Keywords: communication; competition; price; product; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 4. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42879/podrobnosti

Files for download

    Last update: