Assistance of Export promotion agency CzechTrade while entering Polish market

Thesis title: Úloha agentury CzechTrade při vstupu českých subjektů na polský trh
Author: Adamec, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Suchanek, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
Účelem práce je popsat proces vstupu českého podnikatelského subjektu na polský trh za pomocí agentury CzechTrade. V rámci práce je popsán proces spolupráce mezi zahraniční kanceláří agentury, centrály a klientem během plnění zakázky. První kapitola nabízí analýzu podnikatelského prostředí v Polsku se zaměřením na ekonomickou, legislativní a politickou situaci v zemi. Ve druhé kapitole je stručně popsán vývoj agentury na podporu exportu CzechTrade a představeny nejdůležitější nabízené služby agentury. Třetí kapitola poskytuje teoretický základ pro popis konkrétního řešení zakázky vypracovávané agenturou. V závěrečné kapitole je analyzován průběh plnění dvou reálných zakázek, na kterých zadávající firmy spolupracovali s agenturou CzechTrade.
Keywords: Vstup na zahraniční trh; Agentura na podporu exportu; CzechTrade; Polsko
Thesis title: Assistance of Export promotion agency CzechTrade while entering Polish market
Author: Adamec, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Suchanek, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis is to describe the process of expanding of the Czech company to Polish market with assistance of Export promotion agency CzechTrade. Thesis is analysing the cooperation among the foreign office of the agency, headquarters and client. In the first chapter, the Polish market is described in terms of economical, legal and political features. The second chapter covers the history and introduction of the agency. In the end of the chapter two there are the most important services of the agency described. Third chapter is dealing with the teoretical backround of the cooperation between agency and client. The final chapter analyses the process of entering Polish market by two real companies.
Keywords: Export promotion agency; Poland; Entering the foreign market; CzechTrade

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2013
Date of submission: 10. 12. 2013
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41818/podrobnosti

Files for download

    Last update: