Marketing focused on patients with phenylketonuria (PKU)

Thesis title: MARKETING ZAMĚŘENÝ NA PACIENTY S FENYLKETONURIÍ (PKU)
Author: Lifková, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Šantavá, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou dědičné metabolické poruchy fenylketonurie z marketingového hlediska. Teoretická východiska této práce poukazují na odlišnosti marketingového mixu ve farmaceutickém průmyslu oproti ostatním odvětvím. Na základě zmíněných poznatků je analyzován marketingový mix společnosti Nutricia ve vztahu k pacientům s fenylketonurií. V práci jsou využita, jak sekundární, tak i primární data. Mezi hlavní metody, které byly pro analýzu použity, patří komparace a telefonické dotazování. Práce přináší poznatky a doporučení ve vztahu k možným konkurenčním výhodám společnosti Nutricia, které jí mohou pomoci udržet její pozici tržního leadera i v budoucnu. Pozornost je ve větší míře věnována projektu Home Delivery a on-line komunikaci.
Keywords: marketingový mix; on-line komunikace; Farmacie; Home Delivery; fenylketonurie
Thesis title: Marketing focused on patients with phenylketonuria (PKU)
Author: Lifková, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Šantavá, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis deals with inherited metabolic disorder phenylketonuria from a marketing point of view. The theoretical basis of this thesis points out to differences between the marketing mix in the pharmaceutical industry and other industries. Analysis of marketing mix of Nutricia company in relation to patients with phenylketonuria is based on these facts. Secondary and primary data are used in this master's thesis. There were several research methods used to get the information, such comparison and telephone interviews. The work provides insights and recommendations in relation to the potential competitive advantages of the Nutricia company, which can help to maintain its position as market leader in the future. Attention is mostly paid to project such Home Deliveery and on-line communication.
Keywords: Pharmacy; on-line communication; Home Delivery; phenylketonuria; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45660/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: