Analysis of m-learning applications market

Thesis title: Analýza trhu m-learningových aplikací
Author: Zahrádka, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Karkošková, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na oblast mobilního vzdělávání s konkrétním vymezením na využití chytrých telefonů. Dále slouží k představení hlavních platforem na mobilním trhu, jmenovitě iOS a Android, jejich vývoje a digitálními distribučními kanály pro aplikace. Praktická část práce se věnuje analýze a hodnocení vybraných výukových aplikací. To poslouží jako doporučení, na co se v případě mobilního vzdělání zaměřit a také jakou konkrétní platformu zvolit.
Keywords: distribuce; chytrý telefon; m-learning; aplikace; mobilní vzdělání
Thesis title: Analysis of m-learning applications market
Author: Zahrádka, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Karkošková, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on mobile learning segment with specific aim to take advantage of smartphones. The main platforms on mobile market are introduced afterwards, namely iOS and Android, their development and distribution channels with applications. The practical part focuses on analysis and rating selected educational apps. It serves as recommendation what to look for in case of mobile learning and which particular platform should be chosen.
Keywords: distribution; smartphone; m-learning; application; mobile learning

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2012
Date of submission: 5. 5. 2014
Date of defense: 25. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39969/podrobnosti

Files for download

    Last update: