Diplomová práce je primárně zaměřena na problematiku školného na veřejných VŠ. Součástí jsou ale i další souvislosti a otázky, které téma vhodně doplňují. Vedle zhodnocení argumentů pro a proti zavedení školného na veřejných VŠ, problémů vysokého školství v ČR, nákladů studentů, jejich názorů na daný problém, pojednává práce i o propojení vzdělávání s ideou lidského kapitálu, jeho pojetí, kvantifikací a vlivu dosaženého vzdělání jedince na jednotlivé sféry a oblasti. Práce neopomíjí ani relativn... show full abstractDiplomová práce je primárně zaměřena na problematiku školného na veřejných VŠ. Součástí jsou ale i další souvislosti a otázky, které téma vhodně doplňují. Vedle zhodnocení argumentů pro a proti zavedení školného na veřejných VŠ, problémů vysokého školství v ČR, nákladů studentů, jejich názorů na daný problém, pojednává práce i o propojení vzdělávání s ideou lidského kapitálu, jeho pojetí, kvantifikací a vlivu dosaženého vzdělání jedince na jednotlivé sféry a oblasti. Práce neopomíjí ani relativně nový pohled na vzdělání, který souvisí s argumenty podporující oprávněné zavedení školného na univerzitách. Jedná se o nahlížení na vzdělání a studium na VŠ jako na investici, která má své náklady, ale posléze i výnosy. Hlavním cílem je zanalyzovat, zda je zavedení školného na veřejných VŠ v ČR smysluplné a zda existují oprávněné argumenty a stanoviska pro tento krok. |