Hyundai Motor Company access to the Czech market and company’s marketing strategy

Thesis title: Vstup automobilky Hyundai na český trh a její marketingová strategie
Author: Elšík, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem vstupu automobilky Hyundai na český trh a její marketingovou strategií. S ohledem na vzrůstající tržní podíly korejské značky Hyundai na trhu osobních automobilů v České republice je dokumentováno vybudování výrobního závodu v moravských Nošovicích, dosud nejvyšší zahraniční investice na území ČR a další aktivity, které stojí za úspěšným působením automobilky. Práce je rozdělena do několika tématicky zaměřených bloků. První teoretické části se zabývají vysvětlen... show full abstract
Keywords: globalizace; automobilový průmysl; chaebol; Korea; reklama; Hyundai; marketing
Thesis title: Hyundai Motor Company access to the Czech market and company’s marketing strategy
Author: Elšík, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of the final thesis is Hyundai Motor Company access to the Czech market and company's marketing strategy within the country. As the Korean company gains respectable share on the passenger car market in the Czech Republic, the thesis describes a process of building its factory in Nosovice, Moravia, standing for the highest direct foreign investment in Czech to date, as well as another operational activities having direct relation to its success. The diploma thesis consists of sever... show full abstract
Keywords: Hyundai; globalization; automotive industry; chaebol; South Korea; advertising; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 11. 2013
Date of submission: 21. 5. 2014
Date of defense: 9. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45585/podrobnosti

Files for download

    Last update: