Distribution of Czech music artists after the birth of the Internet

Thesis title: Distribuce hudby českých interpretů po nástupu internetu
Author: Lappyová, Nella
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Řiský, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem ze světa hudby, distribucí hudby českých interpretů po nástupu Internetu. Práce je napsána zejména z praktického pohledu, přesto v úvodních kapitolách seznamuje čtenáře s teoretickými pojmy, jako jsou digitalizace, distribuce, Long-tail Theory či správa digitálních práv. Po uvedení do problematiky následuje analýza prodejů alb a skladeb na českém hudebním trhu, provedená na základě statistik Mezinárodní federace hudebního průmyslu IFPI. Další části práce se zaměřují na obchodní modely prodeje hudby, na prozkoumání placených hudebních služeb, dostupných pro český trh a na problematiku duševního vlastnictví. Prozkoumány jsou též aktuální trendy v oblasti hudby. Závěrečné kapitoly jsou věnovány průzkumu otázek týkajících se nákupu hudebních nahrávek spotřebiteli v databázi Market & Media & Lifestyle a vlastnímu výzkumu v podobě dotazníkového šetření.
Keywords: Hudba; Distribuce; Prodej hudby; Autorské právo; Sociální sítě; Internet
Thesis title: Distribution of Czech music artists after the birth of the Internet
Author: Lappyová, Nella
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Řiský, František
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the actual topic in the world of music, distribution of music of Czech musicians after the birth of the Internet. The work is written mainly from a practical point of view, but in the first chapters the reader is also familiar with theoretical concepts such as digitization, distribution, Long -tail Theory or Digital Rights Management. After the introduction to the topic analysis of sales of albums and songs on Czech music market follows, based on the statistics of the International Federation of the Phonographic Industry IFPI. Following chapter focuses on the business models of music sales, paid music services available for the Czech market and the issue of intellectual property. There are also explored current trends in music. The final chapters deals with an exploration from the database Market & Media & Lifestyle, and author's research (questionnaire survey). Key words:
Keywords: Music sale; Copyright; Social networks; Internet; Music; Distribution

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45371/podrobnosti

Files for download

    Last update: