Analysis marketing activities of the selected e-shop

Thesis title: Analýza marketingových aktivit vybraného eshopu
Author: Bárta, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Obsahem této bakalářské práce je analýza marketingových aktivit vybraného eshopu, konkrétně oblasti internetového marketingu. Práce popisuje formy internetového marketingu a podrobně je zaměřena na analýzu zpětných odkazů. Celá praktická část je aplikována v konkurenčním prostředí eshopů s volejbalovým vybavením. Hlavním cílem práce je provést analýzu internetového marketingu eshopu Sportex.cz z pohledu konkurenční firmy, která nemá k dispozici žádné interní informace. Dalším cílem je zjistit, proč a zda je daný eshop lídrem ve vybraném segmentu trhu a jaké jsou jeho konkurenční výhody. Posledním cílem práce je podat doporučení potenciálním zájemcům o vstup na vybraný seg-ment trhu, zda na něj vstoupit či ne. Nejprve je v teoretickém úvodu popsáno, co je to internetový marketing a jeho srovnání s ostatními druhy marketingu. Následně jsou formy internetového marketingu stručně charak-terizovány. Na začátku praktické části je vložena kapitola o výběru a vymezení konkurenčního prostředí a je vybrán eshop pro podrobnou analýzu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky ana-lýzy a je zhodnoceno, zda se podařilo dosáhnout cílů práce. Přínosem práce by mělo být vytvoření vzorového řešení, jak provádět analýzu internetového marketingu eshopu, zejména pak zpětných odkazů a také zhodnocení výsledků analýzy pro vybraný segment trhu.
Keywords: analýza marketingových aktivit; eshop Sportex.cz; analýza zpětných odkazů; internetový marketing
Thesis title: Analysis marketing activities of the selected e-shop
Author: Bárta, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The content of this bachelor thesis is analyze marketing activities of the selected e-shop, par-ticularly internet marketing. The thesis describes forms of internet marketing and is focused on backlinks analysis. The practical part is applied to competitive environment of shops with vol-leyball equipment. The main objective of thesis is analyze internet marketing e-shop Sportex.cz from perspective of competing subject, which has no information from inside of firm. The next objective is find out whether and why the e-shop is leader in selected segment of the market and what is the competitive advantage. The last objective is create the recommendation to potential subjects which want to break into a market and decide if it is a good idea or not. In the theoretical introduction is explained what internet marketing means and is compared with other types of marketing. In next step are the forms of internet marketing briefly de-scribed. At the beginning of the practical part is inserted a chapter about selection and defini-tion of the competitive environment and it is chosen e-shop for detailed analysis. The ending summarizes the results of analysis and evaluated if was achieved the objective of thesis. Contribution of this thesis it should be create a model solution how to analyze internet market-ing e-shop, especially backlinks and also evaluate the results of the analysis for a selected seg-ment of the market.
Keywords: e-shop Sportex.cz; backlinks analysis; internet marketing; marketing analysis

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2013
Date of submission: 22. 5. 2014
Date of defense: 20. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45005/podrobnosti

Files for download

    Last update: