Theatre Marketing Management

Thesis title: Marketingové řízení činoherních scén
Author: Mitošinková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Holubová, Renáta
Thesis language: Česky
Abstract:
Výzkumným cílem diplomové práce je probádat, jakým způsobem naplňuje marketingové řízení významných českých činoherních scén strategie a koncepce popsané v teoretických přístupech k marketingu, především v odborné zahraniční literatuře. Cílem práce je marketingová analýza nejvýraznějších divadelních scén v ČR, výzkum funkčnosti a významu marketingových plánů, strategií a nástrojů, analýza propojení marketingu divadel do jejich řízení, znalost diváka a péče o něj. Použité metody jsou rešerše odborné literatury, deskripce známých marketingových konceptů (marketingový mix, segmentace, positioning, audience building, audience development), komparace různých přístupů k marketingovému řízení, kvalitativní výzkum, analýza dat získaných výzkumem a z expertních rozhovorů.
Keywords: Marketing v neziskových organizacích; Marketing v divadle; Marketingové řízení v kultuře
Thesis title: Theatre Marketing Management
Author: Mitošinková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Holubová, Renáta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to explore how does the marketing management of major Czech drama scenes reflect strategies and concepts described in the theoretical approaches to marketing, particularly in the specialized foreign literature. The goal is the marketing analysis of the most significant theaters in the Czech Republic, research the functionality and importance of marketing plans, strategies and tools, analysis of marketing management, awareness of audience and customer care. The methods used are literature search, description of known marketing concepts (marketing mix, segmentation, positioning, audience building, and audience development), and comparison of different approaches to marketing management, qualitative research, analysis of data obtained through research and expert interviews.
Keywords: NGO Marketing; Marketing Management in Culture; Theatre Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2013
Date of submission: 23. 5. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43477/podrobnosti

Files for download

    Last update: