Marketing Strategy of a Small Company

Thesis title: Marketingová strategie malé firmy
Author: Boroňová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kusovský, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na vypracování jednotné komunikační strategie Mortimer English Club Praha 4, pobočky franchisové jazykové školy, která poskytuje kurzy anglického jazyka pro děti a dospělé. Práce je tvořena dvěma částmi, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá procesem tvorby strategie firmy vedoucí k naplnění podnikových cílů s využitím informací získaných situační analýzou. Druhá část se věnuje aplikaci kroků tohoto postupu na zkoumaný subjekt. Výstupem práce je doporučení, na jakou cílovou skupinu se má jazyková škola zaměřit, spolu s výčtem nástrojů, kterými je vhodné ji oslovit.
Keywords: jazyková škola; cílová skupina; komunikační nástroje; situační analýza; marketingová strategie firmy; výuka anglického jazyka
Thesis title: Marketing Strategy of a Small Company
Author: Boroňová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kusovský, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on developing a common communication strategy of Mortimer English Club Praha 4, a branch of a franchise language school that provides English courses for children and adults. The thesis consists of two parts, a theoretical one and a practical one. The theoretical part deals with the process of developing the company's strategy that would lead to the fulfillment of business objectives using information acquired with situational analysis. The second part applies the steps of this procedure to the subject of research. The outcome of the thesis is a recommendation on what target group the language school should focus, together with a list of communication channels with which it can reach it.
Keywords: communication channels; target group; marketing strategy of a company; language school; English language courses; situational analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43352/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: