Consumer behaviour of young women on the hairdressing services market

Thesis title: Spotřební chování mladých žen na trhu kadeřnických služeb
Author: Hřibalová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vadászová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá spotřebním chováním mladých žen na trhu kadeřnických služeb. Zaměřuje se na motivaci k nákupu této služby, vnímaná rizika spojená se tímto typem služby a určení faktorů ovlivňujících volbu kadeřnického salonu. Zkoumá také spokojenost cílové skupiny s kadeřnickými službami. První část práce uvádí specifika marketingu služeb a specifika spotřebního chování v kontextu služeb. Na tuto část navazuje kapitola shrnující výsledky výzkumů na dané téma ze sekundárních zdrojů. Praktická část práce je uvedena kapitolou věnovanou uskutečněným individuálním rozhovorů. Na základě sekundárních dat a provedených rozhovorů jsou stanoveny hypotézy, které jsou následně potvrzeny nebo vyvráceny v dotazníkovém šetření. Poslední část práce se zabývá analýzou výsledků dotazníkového šetření a na jejich základě formuluje doporučení určené primárně kadeřníkům a kadeřnickým salonů.
Keywords: marketing služeb; spotřební chování; kadeřnictví; kupní rozhodovací proces
Thesis title: Consumer behaviour of young women on the hairdressing services market
Author: Hřibalová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vadászová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis explores consumer behaviour of young women on the hairdressing services market. It focuses on purchase motivation, perceived risks associated with this type of service and determines factors that influence the choice of a hairdressing salon. It also examines satisfaction of the research target group with hairdressing services. The first part of the thesis covers the specifics of service marketing and consumer behaviour in service context. That is followed by chapter summarizing the results of research on the topic from secondary sources. Practical part of the thesis is introduced with a chapter dedicated to the conducted individual interviews. Hypotheses are defined based on secondary data and the individual interviews. The last part of the thesis analyses the results of the questionnaire survey, verifies hypotheses defined in the previous chapter and summarizes the findings to make recommendations that can primarily serve hairdressers and hairdressing salons.
Keywords: consumer behaviour; hairdressing; purchasing decision process; service marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2013
Date of submission: 7. 5. 2014
Date of defense: 11. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46421/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: