Market analysis for hotel IT services

Thesis title: Analýza trhu IT služeb pro hotelové provozy
Author: Zoubková, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Autorka aplikuje marketingové výzkumné metody za účelem navržení doporučení pro expanzi společnosti, která operuje na českém trhu firem nabízejících své IT služby hotelovým provozům. S pomocí kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod bylo zjištěno, že společnost by se měla zaměřit na segment tří až pětihvězdičkových pražských hotelů, jejichž mateřská společnost sídlí v České republice. Mezi další doporučení patří jasná komunikace produktů zaměřených na snížení nákladů, např. virtualizace či automatizace kancelářských prací. Dále je třeba rozšířit portoflio o základní hotelové potřeby, mezi které patří kamerové a zábavní systémy. Na závěr autorka doporučuje zavedení pravidel chování a oblékání pro zaměstnance, kteří jsou v kontaktu s klienty.
Keywords: rozšíření portfolia; zacílení produktů; Česká republika; hotelový sektor; výzkum trhu; kvalitativní metody; kvantitativní metody
Thesis title: Market analysis for hotel IT services
Author: Zoubková, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The author applies marketing research methods, in order to work out a recommendation for sales growth on the background of an IT services company looking for expansion in the hotel sector in the Czech Republic. Through the application of qualitative and quantitative research methods it is established that the anonymized company needs to focus on the segment of three to five star hotels in Prague that do not have their HQ outside of the Czech Republic. Furthermore, a clear product focus on cost saving utilisation of product like virtualization and office automatization is advised, whilst expanding the portfolio on basic hotel needs like camera and entertainment systems. Finally, the analysis recommends to establish professional behaviour and appearance guidelines for in the field service technicians.
Keywords: product focus; portfolio expansion; Czech Republic; hotel sector; qualitative methods; quantitative methods; market research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45624/podrobnosti

Files for download

    Last update: