Analysis of the current situation in the telecommunication market with a focus on B2B

Thesis title: Analýza súčasnej situácie na trhu telekomunikacií so zameraním na B2B
Author: Pčolová, Oľga
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá trhom telekomunikácií v Českej republike. Cieľom práce je preskúmať vstup telekomunikačných spoločností do oblasti informačných a komunikačných technológií (ICT) so zameraním na trh firemných zákazníkov. Základom pre dosiahnutie tohto cieľa je analýza súčasného stavu telekomunikačného trhu, na ktorú nadväzuje kvalitatívny výskum so zameraním na stav telekomunikačných spoločností a ich ďalšie smerovanie.
Keywords: Trh B2B; ICT; Telekomunikácie
Thesis title: Analýza súčasnej situácie na trhu telekomunikacií so zameraním na B2B
Author: Pčolová, Oľga
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá trhem telekomunikací v České republice. Cílem práce je prozkoumat vstup telekomunikačních společností do oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) se zaměřením na trh firemních zákazníků. Základem pro dosažení tohoto cíle je analýza současného stavu telekomunikačního trhu, na kterou navazuje kvalitativní výzkum se zaměřením na stav telekomunikačních společností a jejich další směřování.
Keywords: Telekomunikace; Trh B2B; ICT
Thesis title: Analysis of the current situation in the telecommunication market with a focus on B2B
Author: Pčolová, Oľga
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The master's thesis deals with the telecommunication market in the Czech Republic. The aim is to examine the entry of telecommunication companies into the field of information and communication technologies (ICT) with a focus on market of business customers. Essential for achieving this objective is the analysis of the current state of the telecommunication market, which is followed by qualitative research focusing on telecommunication companies and their future direction.
Keywords: ICT; B2B; Telecommunication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2013
Date of submission: 6. 4. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44635/podrobnosti

Files for download

    Last update: