The Market Research of The Written Communication Courses

Thesis title: Výzkum trhu kurzů písemné komunikace
Author: Čeladníková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Ústředním tématem diplomové práce jsou kurzy písemné komunikace. Teoretická část je věnována podnikatelskému plánu a výzkumu trhu. V praktické části je popsán vývoj internetové komunikace, na který navazuje podnikatelský plán, ve kterém je rozpracován koncept kurzů písemné komunikace. Jádrem diplomové práce je výzkum trhu, jehož cílem je zjistit, zda má vybraná cílová skupina o tento typ kurzů zájem. Výzkum trhu sestává ze sekundárního a primárního výzkumu. Primární kvantitativní výzkum slouží k aktualizaci sekundárních dat. Jako metoda kvalitativního výzkumu byly použity individuální hloubkové rozhovory. Závěr práce zhodnocuje výsledky výzkumu trhu a slouží jako doporučení pro manažery vzdělávacích agentur.
Keywords: podnikatelský plán; písemná komunikace; vzdělávání; internetová komunikace; výzkum trhu
Thesis title: The Market Research of The Written Communication Courses
Author: Čeladníková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The principal theme of this work is the courses of written communication. The theoretical part mainly focuses on the business plan and the market research. The practical part describes the evolution of internet communication and continues with a business plan which comprises the concept of courses of written communication. Based on the market research, the goal of the work is to find out whether the chosen focus group would be interested in this kind of courses. The market research consists of the secondary and primary research. The primary quantitative research served as a tool to update the secondary data. As a qualitative research the author used the individual in-depth interviews. The work concludes by evaluating the results of the market research and serves as a recommendation for managers of educational institutions.
Keywords: education; written communication; internet communication; market research; business plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 5. 2013
Date of submission: 30. 5. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43212/podrobnosti

Files for download

    Last update: