Mapping of the dresses market for an e-shop

Thesis title: Zmapování trhu pro budoucí e-shop s šaty
Author: Donátová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Průšová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma "Zmapování trhu pro e-shop s šaty" má sloužit jako podklad pro vznik budoucího e-shopu s šaty, nabízejícího customerizovaný produkt -- šaty, které si zákazník může sám navrhnout pomocí online konfigurátoru. Cílem práce je zmapovat tržní prostředí, konkurenci a zjistit spotřební chování a přání potenciálních zákazníků e-shopu. Teoretická část je zaměřena na podnikatelskou teorii, marketingový mix, e-commerce a výzkum trhu. V praktické části je představen e-shop a proveden marketingový výzkum, který se skládá z výzkumu sekundárního a primárního. Výsledkem této práce by měla být formulace doporučení pro realizaci e-shopu s šaty.
Keywords: Dámské šaty; Konfigurátor; E-shop
Thesis title: Mapping of the dresses market for an e-shop
Author: Donátová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Průšová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis "Mapping of the dresses market for an e-shop" should work as a basis for a future business, an e-shop with dresses, providing a customized product -- dresses, which the customer can design himself using the online configurator. The goal of the thesis is to map the market environment, competition and to determine the consumer behaviour and his desires when shopping online. Theoretical part consists of entrepreneur theory, marketing mix, e-commerce and market research. Practical part will introduce the e-shop and the whole market research including both secondary and primary one. The result of the thesis should be a recommendation for the e-shop realization.
Keywords: Women's dresses; Configurator; E-shop

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2013
Date of submission: 30. 5. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43202/podrobnosti

Files for download

    Last update: