The entry of the Czech company to the German market via e-shop

Thesis title: Vstup české firmy na trh Spolkové republiky Německo prostřednictvím e-shopu
Author: Drahota, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kučera, Dušan
Opponents: Barton, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá zejména praktickými aspekty vstupu konkrétní české společnosti na německý trh prostřednictvím elektronického obchodu. Zachycuje celý proces vstupu od počáteční analýzy situace před vlastním vstupem, přes zpracování strategie vstupu, sestavení dílčích marketingových a finančních strategií, výběr logistických a finančních partnerů, až po vlastní zahájení činnosti a hodnotící procesy úspěšnosti naplňování strategie expanze. Prvním cílem je vytvoření strategického plánu se záměrem vstupu české společnosti na německý trh, druhým cílem je zmapovat klíčové aspekty zahraničního rozvoje české společnosti formou e-shopu v prostředí SRN.
Keywords: finanční analýza; marketingová strategie; podniková strategie; konkurenční analýza; Německo; e-shop; mezinárodní expanze
Thesis title: The entry of the Czech company to the German market via e-shop
Author: Drahota, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kučera, Dušan
Opponents: Barton, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis concentrates especially on practical aspects of entrance of a specific Czech company to the German market through e-commerce. Therefore the thesis affects the whole process from the primary situation analysis prior to entering the market, through entrance strategy making process, partial marketing and financial strategies assembly, logistic and financial partners selection, concluded by launching the e-shop itself and processes of the strategic success factors evaluation. The first objective of this thesis is to create a strategy plan of entrance to the German market through e-shop. The second objective is to map the key aspects of the international expansion of the Czech company via e-shop concerning the environment in Germany.
Keywords: international expansion; Germany; financial analysis; marketing strategy; business strategy; competitive analysis; e-shop

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2013
Date of submission: 2. 9. 2013
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41497/podrobnosti

Files for download

    Last update: