Exploitation of the Potential of Social Media for Corporate Communication

Thesis title: Využití potenciálu sociálních médií pro korporátní komunikaci
Author: Škoda, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím sociálních médií v marketingové a korporátní komunikaci. V teoretické části se práce zaměřuje na důvody, proč uživatelé sociální sítě využívají a proč se na nich spojují se značkami, představuje nejvýznamnější sociální sítě na českém trhu a jejich marketingový potenciál. Praktická část práce je zaměřena na analýzu využití sociálních sítí pivními značkami u nás za použití analytického nástroje Socialbakers Analytics. Následně je provedeno porovnání s korporátní komunikací velké světové pivovarské společnosti. V závěrečné fázi práce je vyhodnocen provedený online průzkum zaměřený na využití sociálních sítí českými uživateli a jejich postoj k možnosti setkávat se s korporátní komunikací společnosti Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích. Závěr obsahuje doporučení ohledně kanálů a témat používaných v korporátní komunikaci na sociálních sítích této velké české pivovarské společnosti.
Keywords: značka; public relations; marketing; sociální média; korporání komunikace
Thesis title: Exploitation of the Potential of Social Media for Corporate Communication
Author: Škoda, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the use of social media in marketing and corporate communication. The theoretical part focuses on the reasons why users use social media and why they are connecting with brands and presents the most important social media platforms on the Czech market and their marketing potential. The practical part is focused on the analysis of the use of social media by Czech beer brands using analytical tool Socialbakers Analytics. Following is a comparison of corporate communication of a major world brewing company. The final part of the thesis evaluates a conducted online survey focused on the use of social media by Czech users and their approach to the possibility of encountering the corporate communication of Plzeňský Prazdroj on social media platforms. The conclusion contains recommendations on channels and topics used in corporate communications on social media channels of this Czech brewing company.
Keywords: marketing; social media; corporate communication; brand; public relations

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2012
Date of submission: 26. 8. 2013
Date of defense: 9. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39734/podrobnosti

Files for download

    Last update: